News: 13 apr. 2010

sâmbătă, 14 iunie 2008

SOFFA, BARBA NON FACIT PHILOSOPHUM!

Hai să începem direct cu începutul: cine ştie ce înseamnă SOFFA? Nimeni? Nu-i nimic, nici eu nu am ştiut până acum, şi am impresia că nici acum nu mi-e foarte clar. Ca să aflu, am făcut ceea ce mai toată lumea în ziua de azi face când nu ştie ceva: se gugăluieşte până când se dumireşte. Aşadar nu e vorba de o sofa, divan, canapea, cum tentat am fost să cred, ci o chestie bizară care mă face să presupun că acest restaurant îşi va schimba urgent denumirea, asta dacă nu e cu intenţie. Pentru că în situaţia a doua, probabil îşi va schimba clienţii, mă refer la cei avizaţi, desigur.
SOFFA (mai corect S.O.F.F.A.) e prescurtarea de la Significant Other, Friend, Family, or Ally of a transsexual, transgender, intersex or other gender-variant person, şi, din câteva clickuieli (atât cât am reuşit să fac fără să mă ia cu rău), mi-am dat seama imediat că e o denumire consacrată şi extrem de uzitată în anumite grupuri sociale, să le zicem, mai speciale …
Restaurantul este situat chiar în centru (fosta BANCOOP), deasupra fastfudăriei One Moment, cu care, dealtfel, are bucătărie comună. Din punct de vedere economic sunt convins că este o soluţie extrem de profitabilă: două localuri, o singură bucătărie. Dar, aşa cum veţi vedea mai departe, câteodată această soluţie mai dă şi rateuri …

La intrare te întâmpină un citat în latină scris pe peretele din faţă: “Tempora mutantur e nos mutamur in illis” – timpurile se schimbă şi noi odată cu ele (nu cum mi-a spus ospătăriţa că timpul trece dar restaurantul ramâne!). Adică cum vine asta? A fost în intenţie să te pună pe gânduri, adică să intri în restaurant îngândurat încă de la început? Sau să te facă să te simţi mic şi ignorant? La orice mă aşteptam de la un restaurant nou, dar numai la asta nu m-am gândit: să fiu tratat cu citate în latină, de mă simţeam ca în Codul lui Davinci. Motivul citatelor continuă ca element de design şi în sală, pe pereţi şi uşi glisante, ba chiar şi în baie, unde îţi piere brusc tot cheful când vezi în locul clasicului “Vă rugăm ridicaţi capacul”, un nou citat în latină: “Omnia mea mecum porto”- port cu mine tot ce e al meu. Pentru amuzament consemnăm că acest citat figurează ca motto pe blogul lu’ Nutzi Udrea, gura de tun a lu’ presidente Băse. Mă tot întreb oare ce citat era la femei, “Naturalia non sunt turpia” – necesităţile naturale nu sunt ruşinoase?
Sala este luminoasă, decorată cu materiale de calitate, în trend cu moda. Se pierde puţin din intimidate prin volumetria sa care îmi aminteşte oarecum de canti
na din liceu.
Meniul este elegant şi destul de bogat. Multe feluri sunt din bucatăria italiană (aperitive, paste, pizza), câteva ciorbe (nu disperaţi, gasiţi aici şi ciorbă de burtă), şi doar puţine feluri care să presupună o maiestrie gastronomică deosebită. Preţurile sunt peste medie, chiar şi peste cele de categoria în care se doreşte a fi. Acelaşi lucru şi la băuturi, unde pu
teţi cheltui uşor peste 1000 de lei doar pentru o sticlă de şampanie.
Am mai remarcat tacâmurile deosebite (mai ales cuţitele, care, dacă ar şi tăia mai bine, ar fi fost perfecte), nemaiîntâlnite în alte locuri, şi vesela de porţelan alb, fin.
La aperitiv am servit o salată gamberoni, o adevărată bombă de vitamine şi minerale, cu multe legume (morcov, ţelină, sparanghel, ardei, roşii cherry etc.) şi câţiva creveţi (gamberi) suculenţi şi foarte gustoşi.
Să nu uit: am mai spus şi cu alte ocazii că obişnuiesc să dau comanda toată încă de la început. Niciodată nu am simţit nevoia să explic ospătarului şi în ce ordine să aducă felurile, presupunând ca e la mintea oricui să facă diferenţa dintre aperitiv, fel principal şi desert. Ba sunt convins că sunt ospătari care chiar s-ar simţi jigniţi să le explici cum să-şi fac
ă meseria. Ei bine, nu a fost şi cazul ăsta, în care mi s-a adus deodată şi aperitivul dar şi felul principal! Am mai păţit asta doar o singură dată şi am considerat că este un accident, dar iată că mai sunt astfel de situaţii de tot râsul. Şi asta la restaurante care se doresc a fi crème de la crème. Bănuiesc că s-a întâmplat din cauza bucătăriei comune cu sala gen plimba-tavă de jos, pentru că e greu să împaci grija şi atenţia necesare la un restaurant, cu rapiditatea şi eficienţa unui fastfood.
Totuşi trebuie să recunosc că atunci când mi-a fost adus a doua oară felul principal, un file de porc cu hribi, acesta nu era nici rece nici fierbinte, ci tocmai bun de servit. Muşchiul de porc, gros de aproape un centimetru, cred că ar fi impersionat plăcut şi pe cel mai exigent gurmand din lume, atât era de gustos. Un file gătit medium, acoperit de un sos consistent, brun şi cu bucăţele de hribi, foarte suculent şi păstrând aroma cărnii proaspete de porc, roz în tăietură, ăsta era felul principal cu care m-am delectat. Doar hribi nu mi s-au părut la înalţime, dimpotrivă aş zice că aveau un gust fad, plat, ceea ce e mare păcat pentru că ar fi putut completa de minune excelentul file de porc. Am întrebat ospătăriţa dacă poate să afle pentru mine cum sunt conservaţi hribi. Pesemne că a înţeles că o întreb cum sunt făcuţi de a răspuns repede că nu crede că va afla asta de la bucătar, deorece e secret profesional (sic!). În final a înţeles, o fi întrebat şi mi-a răspuns că aşa îi cumpără. Eu bănui că tot secretul e următorul: i-a luat din borcanul cu saramură, i-a tăiat în bucăţi, i-a desărat, şi mi i-a pus în farfurie, amestecându-i cu sosul de la carne.
Desertul a fost format din două clătite cu nuci şi miere îmbăiate în vin alb, dulce. Delicioase! La gust aducea cu sarailie, doar că nu era foietaj. Cu greu le-am făcut loc şi lor, dar nu am avut suflet să le las în farfurie, atât erau de bune.
La final, deşi nici nu era nici şapte seara, am constatat că rămăsesem singur în tot restaurantul, semn că poate lumea încă nu a aflat de acest restaurant. Şi e normal să se întâmple aşa, din moment ce aceşti posesori de restaurante nu dau nici o ceapa degerată pe publicitate sau pe crearea unor evenimente care să atragă clientela. Încă se merge pe varianta “am restaurant bengos, şi aşa e un privilegiu că las lumea să intre în el”. Dar, după cum am văzut, nu e suficient să bagi bani cu nemiluita şi să dai liber la designeri care îţi înşiră citate în latină
pe pereţi, ca să ai un restaurant atractiv şi de succes. Toată chintesenţa e în servire şi în calitatea preparatelor. După cum nici dacă ai barbă neapărat te numeşti şi filosof …

Atmosfera generală ****
Menu ****
Servire ***
Calitatea preparatelor ****
TOTAL ****

SOFFA
str. Mihai Viteazu, nr. 2,
Bacău
rezervări la 0234.545.546

25 de comentarii:

Anonim spunea...

frumoasa prezentarea:)))))) Sa ne fie rusine ......suntem in europa si inca servim farfurii ca in evulmediu

Anonim spunea...

Pentru ca tot veni vorba.......care este restaurantul cu cele mai frumoase prezentari pentru preparate ??/ Unde sunt cele mai ochioase preparate?? Ma intereseaza ceva foarte frumos .....de sa-mi fie mila sa-mi infing furculita in platou. Stiu ca Bacaul a ramas in urma la acest capitol ...dar cine stie ...poate stiti mai multe decat mine.

Anonim spunea...

mda. sincer sa fiu nici nu ma mira comentariul acestui domn Oprisan. S-a aratat a avea un ochi foarte critic pentru acest restaurant, insa nu a stiut cum sa o faca mai delicat, de teama ca nu cumva, data viitoare cand va merge sa fie intrebat cine stie ce si sa fie poftit afara. Cu parerea ne putem da toti, dar romanul intotdeauna tinde sa critice, iar pricipalul motiv e ca(in cazul de fata) dansul nici in gandurile sale cele mai marete nu ar fi putut avea asa ceva...o asa realizare. Deci, prin urmare, il rog frumos pe dumnealui, sa nu mai piarda vremea si sa se auto-insulte vizual pasind in acest restaurant, si astfel sa nu fim chiar toti nevoiti sa citim pareri ce sunt impartite. Cu respect, pentru cei ce sunt in stare a realiza ceva!

Anonim spunea...

Ultima parere postata e clar a proprietarului.Incerc sa-l inteleg dar nu pot sa-i dau dreptate.Domnii sefi de restaurante ar trebui sa priveasca intr-un mod benefic publicarea acestor articole care dealtfel le fac cunoscut localul(personal daca as avea un restaurant chiar l-as invita pe domnul Oprisan pe tratatia mea) si sa corecteze lucruri care le-au scapat,sau la care nu s-au gindit. Poate chiar ar trebui sa-i ceara parerea,caci cu siguranta a vazut "ceva" restaurante si este bine documentat.

Anonim spunea...

:)) eu sunt anonimul care este ofensat de prezentarea preparatelor . Sincer nu sunt de acord cu parerea utilizatorului de mai sus . Ca patronul sa ceara pareri ....sa invite ...si sa plateasca el. Nu faceti nimic altceva decat sa incurajati mita comunismului. La partea cu parerile ....si dreptul de a putea spune PUBLIC o parere despre un restaurant .........sunt alte persoane care au o meserie din asa ceva .....oameni recunoscuti si care chiar au facut anumite studii pe domeniu.......iar ca acest domn Oprisan sa unul dintre ei , ma cam indoiesc. Sincer sa fiu ......eu unul ca alt bloger , foodcritic sau alt cridtic de restaurante .........as lua in in consideratie doar pozele cu restaurantul in sine ......de locatia acestuia .......si extreeem de putin calitatea mancarii sau a altor servicii prestate de acel restaurant. Sunt sute de perceptii .....de gusturi si sansele de a induce clientul in eroare sunt prea mari pentru ca aceasta actiune inainte de domnul Oprisan sa fie acceptata ca o cauza nobila. POate ca mie imi plac cartofii prajiti uleiosi .....sau sa fiu si eu elevat si sa dau link-uri ------french frites....Va spun eu ca se mananca imbibati in ulei ca asa am mancat eu in franta.....ba chiar si la MC'donald's unde va spun eu ca se prajesc in ulei de rapitza si traditional ei sa mananca foarte stilat unsi cu mustar care este rar si se gaseste in anumite recipientze speciale care videaza mustarul si ca sa-l putem pune pe cartofii noastri trebuie sa desfacem plicul. Poate ca mie imi place un ospatar care sa stea mereu la umarul meu sa-mi toarne apa plata numai in partea staga a feliei de lamaie ....si nu suport sa-mi acorde putina intimitate sa vb neintrerupt cu cu cel alaturat. Poate ca mie imi place un tavan alb ...ca sa vad exact daca este o musca in incapere si asa induc singur pentru ca sunt foarte inteligent ca in acea bucatarie nu pute si nici nu gasesc crevetzi in putrefactie dupa feliator.Sunt prea multe gusturi si pareri ca sa se poata da un verdict ..plus ca nu este nici o acreditare din partea dumnealui

Anonim spunea...

Domnule patron,cel care a scris articolul isi expune parerea lui ,cum vede el lucrurile.Pentru noi clientii articolele sint binevenite,critica restaurantelor in Bacau este meritata,clientii nu sint tratati cum ar trebui.Problema dumitale e simplu de rezolvat:nu mai citesti articolele si nu mai ai motive de enervare.Eu insa daca as fi in locul dumitale as corecta micile asazise nereguli decit sa ma enervez pe un articol si sa pierd clienti.

Anonim spunea...

as dori si yo niste relati despre restaurant si meniu va rog daca se poate si meniuri va rog

Anonim spunea...

Cel mai tare restaurant din Bacau cu cele mai frumoase prezentari...restaurant Soffa .. cei mai tari bucatari...:D

Anonim spunea...

Cel mai tare restaurant din Bacau cu cele mai frumoase prezentari...restaurant Soffa .. cei mai tari bucatari...:D....ask about me...

Anonim spunea...

rezentari de 3 lei ...mai lasati prostiile . Trebuie sa fii prea tampit sa mergi de 2 ori in acelasi loc ......aceleasi produse doar servite in locatii diferite ......doar ca retul difera de 15-20 de ori mai scump ....asa un ados pentru japca

Anonim spunea...

se creadea ca va fi un adevarat restaurant, insa lipsa de menegement a dus la probusirea lui inca de la inceput.Initial bucatarul care era angajat facea adevarate minuni culinare si credeam ca in sfarsit a venit cineva priceput si ca vom manaca ceva de calitate, dar din cate am auzit, bucatarul a fost fortat sa renunte si totul a ramas intr-o lipsa totala de nestiinta, nepricepere.Pacat de banii investiti in imaginea acestor localuri.

Anonim spunea...

unde a mai lucrat acel bucatar ??

Anonim spunea...

Domnu' George, sarailia nu se face cu foietaj ;)

Anonim spunea...

Rox, m-ai prins ...
Nu le ştiu nici eu pe toate, sunt doar un om supus greşelii :)
Mulţumesc pentru comentarii!

Anonim spunea...

Domnule Oprisan nu as vrea sa va supar dar cand va referiti la un aperitiv sa stiti ca vorbiti de o bautura ce se serveste la inceputul mesei pentru deschiderea apetitului nicidecum la un fel de mancare.Masa incepe cu o gustare calda sau rece si continua cu supe sau ciorbe,peste,antreuri,preparat de baza,branzeturi si se incheie cu desert si fructe.

Anonim spunea...

Nu-i nici o supărare şi chiar vă mulţumesc pentru comentariu. Aveţi perfectă dreptate, aperitivul semnifică o băutură servită înaintea mesei. Ceea ce dumneavoastră îi spuneţi corect gustare se mai denumeşte şi antreu (formă mai cunoscută; gustarea poate fi şi mâncarea dintre mese). Am folosit termenul de aperitiv deoarece mi s-a părut mult mai uzitat. Asta nu e o scuză insă, şi aveţi dreptate să informăm corect cititorii.

Anonim spunea...

Gustarile si antreurile sunt doua lucruri distincte.Gustarile sau hors d'oeuvre constau in :tartine,salate de vinete ,de cruditati,de midii,de fructe de mare, preparate in aspic,somon afumat,caviar,sandwich-uri ,cocteiluri de crabi,languste etc .Cele calde cuprind :buletele,crochetele,buseurile,gujonul etc.In grupa antreurilor intra:pastele,pizza,sufleurile,organele (ficat,rinichi,momitele,inima,fudulii),salata a la russe si de boeuf,galantina,sparanghelul,anghinarea,terina etc

Anonim spunea...

Se pare ca stiti mult mai multe decat lasati sa se vada ...
Oricum, comentariul dumneavoastra este un castig pentru cititorii acestui blog.

Anonim spunea...

Un Calduros WELCOME pentru domnul cu un nivel mai ridicat de notiuni gastronomice. Asteptam mai multe opinii de la dumneavoaste.

Momite VS Fudulii interesanta fantezie sau unul este Vasile si celalalt Costel!!!!

Anonim spunea...

Multumesc 1Q pentru comentariul facut.Momitele sunt niste glande ce se gasesc pe gatul si pe pieptul animalelor tinere,cele mai folosite in gastronomie fiind cele de vitel si miel din care se pot realiza preparate rafinate.Cat desre fudulii stie toata lumea ce sunt.Ai avut dreptate ca Vasile si Costel sunt diferiti.

Anonim spunea...

Soffa este cel mai elegant si rafinat local din Bacau.
Servirea si mancarea sunt insa dupa Amarante dar inaintea celorlalti.
Cred ca ai fost nedrept cu Soffa ... ori nu te-ai inteles cu patronii... :-)
Eu acolo duc pe toti musafirii veniti din alte orase sau tari si sunt foarte incantati ca exista asa ceva in Bacau.
Nu mai pun ca e si in buricul orasului langa o parcare mare.
Daca vrei sa ai o experienta super trebuie sa stii ce sa comanzi si sa ai un "feeling" cu chelnerii care stiu meserie dar mai trebuie sa-i chemi din cand in cand.
Raportul pret calitate este bun desi nu este un local ieftin.

Anonim spunea...

Un loc unde sunt angajati tare harnici,dar platiti mizerabil,un loc unde este o munca de ocnas.Bucatar sef este vlad florea un profesionist in ale bucatariei.Pentru un bucatar ca el nu e un loc potrivit munca lui nu are cine sa o aprecieze la nivel de conducere.Un menagement defectuos.un restaurant in care s_au investit sute de mii de euro ca sa fie distrus de acesta.Un lucru de laudat este mancarea proapata si curatenia.De fiecare data cand merg in restaurant sa mananc vad acelasi fete crispate si obosite ale angajatilor,personal insuficient aceleasi cozi interminabile de la casa si de la servit.Un sistem defectuos de plata.

Anonim spunea...

AI P E R F E C T A DREPTATE , ASA ESTE ! CUNOSC FOARTE BINE SITUATIA .

Anonim spunea...

Vin la restaurantul Soffa tocmai din Iasi si vin cu placere.Cat despre parerea dnului Oprisan am un singur comentariu de facut: incercati dvs dnule Oprisan sa faceti un restaurant , sa tineti strans aproape veniturile cu cheltuielile, si daca pomeniti de Europa, mergeti la Mc Donalds si vedeti ca dati pe 40 g 1 eur , prin regula de 3 simpla facuta in clasa IIa o sa remarcati ca pe 400 g tb sa dati 10 eur, si o sa zambiti: atat e pretul! Ce simplu este de pe pozitia observatorului!!!!!!!!!!!!!!

Anonim spunea...

sincer am macat la restaurantull soffa
nu imi plac ciorbele se simte faina bu au gustul lor adevarat
si celelalte preparate nu sunt asa de gustoase cum credeam
un onoinim va sfatuieste sa va controlati retetele sincer

Bacăul de altădată ...